Diskusia:

Dátum: 08.05.2014

Vložil: Leonard Vajdulák

Titulok: Odpovede

Vážení účastníci 2. Talentov pre Slovensko,
aj touto cestou sa Vám chcem poďakovať za Vaše účinkovanie na súťaži aj za Vaše následné reakcie na tomto mieste.
Nižšie som odpovedal na niektoré Vaše príspevky.

(Rád sa pod svoj názor podpisujem a nehanbím sa zaň.)

Leonard Vajdulák

Dátum: 06.05.2014

Vložil: pedagog

Titulok: sutaz

Je smutne že za 30 eurovy učastnicky poplatok ste nezabezpečili občerstvenie pre deti ani pre pedagogov dokonca ste predavali kavu v kelimku za 2 eura je to velmi smutne kde je ta naša slovenska znama pohostinnost treba sa prist pozriet na sutaze v brezne alebo detve a ine mesta.

Dátum: 08.05.2014

Vložil: Leonard Vajdulák

Titulok: Re:sutaz

Na úvod chcem objasniť financovanie súťaže Talenty pre Slovensko. Táto súťaž nie je finančne podporovaná žiadnou inštitúciou a môže fungovať hlavne vďaka entuziazmu, nezištnosti a nadšeniu ľudí, ktorí ju organizujú. Jediný finančný príjem je účastnícky poplatok, ostatné náklady znáša organizátor - Art AIR Center.
Organizátor nezabezpečuje občerstvenie, no poskytuje servis, ktorý má podľa nás väčší význam, ako peniaze prejesť:
- kvalitná porota
- video dokumentácia súťaže, vďaka ktorej si môžete urobiť ucelený obraz o súťažných výkonoch a ich hodnotení, a môže Vám poslúžiť ako metodický materiál, inšpirácia, poučenie či na rozbor výkonu Vášho zverenca
- foto dokumentácia súťaže
- priamy prenos zo súťaže
- motivácia pedagógov vo forme finančných cien
- bulletin
- pekné diplomy
- ceny
- koncertné vystúpenie Marka Komoňka
- koncertné priestory s kvalitným klavírom, ktorý treba naladiť
- www stránka
atď.
Všetko stojí peniaze. Keď to podčiarknete a zrátate, tak dúfam, že Váš pohľad na občerstvenie súťažiacich sa zmení.
No verím, že v budúcnosti, ak bude táto súťaž pokračovať a nájdu sa finanční podporovatelia, radi Vám poskytneme aj občerstvenie.


Dátum: 02.05.2014

Vložil: Pedagóg

Titulok: A aký to vlastne malo význam naštudovať za taký krátky čas???

I. tanec je skladbička, vďaka ktorej sa môžeš dostať do
najvyššieho levelu súťaže - Platinového pásma. Stačí ju nacvičiť. Nie je povinná a nemusí sa hrať spamäti. Prajeme Vám veľa chuti do práce, za ktorú Vás čaká odmena!
Dobrý deň,vyššie som uviedla citáciu z propozícií na rok 2014,kedy sa našli súťažiaci,čo túto skladbu aj naštudovali cca za 2 mesiace a porota to totálne odignorovala,čo nekoreluje s výzvou organizátora a teda sa mohli o tejto skladbe a najmä výzve aspoň zmieniť.Nehovoriac o tom,ako to má pedagóg vysvetliť žiakovi,lebo kto mal možnosť sledovať priebeh súťaže,o tejto skladbe sa nepovedalo ani slovo a musíte uznať,že pre tých,ktorí to naštudovali,aj keď dobrovoľne,to bola práca naviac.Porota skôr vyvolala dojem,pri jednej zo súťažiacich,že interpretáciou tejto vyzvanej skladby súťažiaca chcela porušiť štatút súťaže,čo sa týka minutáže kategórie.,čo len potvrdilo najprv vyvolaný dojem o neinformovanosti členov poroty.A toto by sa na takej súťaži celoslovenského merítka a pri takých výzvach od organizátora súťaže nemalo stať.

Viac tu: https://www.talentypreslovensko.sk/tri-tance/
Vytvorte si vlastné stránky zadarmo: https://www.webnode.sk

Dátum: 01.05.2014

Vložil: otázka

Titulok: odpoveď

Dobrý večer.Chcela by som podotknúť ohľadom súťaže.Ako môže porota najskôr skritizovať, čo sa nesmie hrať na súťaži,( klopkanie o nástroj atd. ) ..nie je to správny výber a v zapeti ziaka ohodnoti na nejaké pasmo.AkO MÔŽE URČIŤ TECHNIKU HRANIA? PODĽA ČOHO? Podľa PISKANIA NA pisťalku,klopkania atd? ..prečo sa určuje cena učiteľa podľa toho, koľko žiakov zoberie so sebov? o tom je práca učiteľa? To môže zobrať aj 10, alebo je dôležité, ako pracuje so žiakom.Ako môže pedagóg zobrať ziaka na súťaž s jednoduchou pesničkou, uz samotné osnovy hovoria niečo a čo hovorí porota? Hodnotí podľa známosti? O mňa nejde.DÁVAM SI OTAZKU O COM JE CELOSLOVENSKA SÚŤAŽ...VEĎ IDE O ÚROVEŇ.Už samotný názov TALENT PRE SLOVENSKO hovorí, že ide o prestížnu súťaž.A dovolí, aby sa hralo hoc čo? Myslím si, že by mala mať povinnú skladbu na úrovni.Ďakujem ...a hlavne ďakujem predsedovi za úprimnosť,keď sa vyjadril, že porota posúva body. Podľa môjho názoru, huslista Filip Gutten bol na profesionálnej úrovni.Ako mohla získať najhlavnejsiu cenu Vajdulakova? Pretože na hlavnej stránke mate Vajdulak grafika? Medzi deťmi by nemalo byt zakeratstvo.Ďakujem.

Dátum: 02.05.2014

Vložil: anonym

Titulok: Re:odpoveď

Tiež nesúhlasím s ohodnotením poroty ohladne hlavnej ceny, a najlepšej interpretacie Husle hubky..Jednoznačne najlepšia interpretacia Husle hubky odznela v podaní huslistu Filipa Guttena, takže hoci nepoznám osobne tohoto mladého huslistu, musím uznať že to bolo nefér. Taktiež ma mrzí že nebola súťažiacim ponúknutá ani voda na pitie, hoci registračný poplatok bolo 30 eur..Ďakujeme za úžasný príhovor a cenné skúsenosti pána Varchala.

Dátum: 02.05.2014

Vložil: A.Fedorova

Titulok: Re:odpoveď

Dovoľte mi reagovať na Váš príspevok ohľadom hodnotenia učiteľov. V propozíciách je uvedené : "Pedagóg získa body za umiestnenie troch najúspešnejších žiakov

Viac tu: https://www.talentypreslovensko.sk/pedagogovia/

Takže aj keď pedagóg zoberie 10 detí, hodnotené budú len tri najlepšie.
Myslím, že keď je pedagóg schopný pripraviť na súťaž viacerých žiakov, a ak títo žiaci ešte získajú aj umiestnenia tak to môže niečo napovedať aj o kvalitách takého pedagóga. Alebo by bolo správnejšie venovať sa len jednému žiakovi na úkor ostatných?

Podľa môjho názoru technická obtiažnosť skladby nie je to najdôležitejšie, aj jednoduchá skladba sa dá zahrať veľmi pekne muzikálne.

Myslíte, že medzi deťmi je zákeráctvo?

Dátum: 04.05.2014

Vložil: Re:Re:odpoveď

Titulok: Re:Re:odpoveď

Súhlasím s Vašim názorom.

Je to také „slovenské“ myslieť si, že čím viac žiakov, tým vyššia cena.

Ako ste uviedli, aj keď pedagóg zoberie 10 detí, hodnotené budú len tri najlepšie. Z toho logicky vychádza, že pedagóg s 10 deťmi ktoré získajú bronzové pásmo dostane v konečnom dôsledku 3 body. Pedagóg s jedným dieťaťom, ktoré získa platinové pásmo dostane 5 bodov.

Taktiež súhlasím, že keď je pedagóg schopný pripraviť na súťaž viacerých žiakov, ak títo žiaci ešte získajú aj umiestnenia tak to môže niečo napovedať aj o kvalitách takého pedagóga. V konečnom dôsledku je za tým oveľa viac práce a času, ktorý musí obetovať. Nevidím dôvod v prípade viacerých nadaných žiakov nedať im šancu len preto, aby boli „spokojní“ pedagógovia, ktorí pripravujú len jedného žiaka - čo je v absolútnom poriadku. Nik im však nebráni pripravovať viacerých žiakov na súťaž. Nemôže však taký pedagóg znevažovať prácu iného, ktorý má viacerých nadaných žiakov. Ide predsa o deti nie? A nie každého pedagóga zaujíma jeho osobné ocenenie. Sú aj takí, ktorých najviac poteší radosť ich detí a dobre odvedená práca. Pokiaľ sa k tomu pridá ocenenie za výkon jeho žiakov a práce, považujem to za istý druh uznania pre samotného pedagóga. Nechajte už bokom závisť a urážanie, je to nepedagogické a trápne. Pokiaľ tak veľmi túžite po cene pedagóga, tak skúste rok popracovať. Vyberte správnych žiakov, zvoľte vhodné skladby, obetujte čas a vynaložte maximum práce. Pokiaľ získajú zlato/platinu, tak budete mať možnosť túto cenu získať. Zo srdca Vám to prajem.

K príspevku : „pískanie, klopkanie“. Pedagóg by si mal byť vedomý toho, že ide na súťaž, nie na interný koncert. Mal by zvážiť výber skladby a odhadnúť kvalitu hrania žiakov. Isté veci na súťaž nepatria. To by mala zvážiť aj samotná ZUŠ. Predsa len ide aj o meno školy a pedagóga. V konečnom dôsledku si tento pedagóg užil aj svojich 15 minút „hanby“.

Dátum: 08.05.2014

Vložil: Leonard Vajdulák

Titulok: Re:odpoveď

Veľa odpovedí na Vaše reakcie nájdete na tejto stránke na záložke O súťaži a Pedagógovia, stačí si ich pozorne prečítať. Tu Vám ich uvádzam:
O súťaži
Celoslovenská súťaž Talenty pre Slovensko vytvára novú koncepciu, ktorá bude pružne reagovať na potreby konfrontácie výsledkov umeleckého vzdelávania mladej generácie na Slovensku. V umeleckej obci v súčastnosti štartujú nové procesy a sa otvára potreba na ne reagovať aj v tejto oblasti. Mladá generácia je formovaná a ovplyvňovaná obrovským množstvom informácií z mnohých druhov médií a je čoraz zložitejšie ju zaujať a priviesť k skutočným hodnotám.
Preto sme určili hlavné ciele súťaže Talentov pre Slovensku:
smerom k deťom
- pozitívne motivovať všetky deti bez rozdielu úrovne
- vyhľadávať talenty a následne im napomáhať v ďalšom rozvoji
- vytvárať atraktívne formy prezentácie mladých talentov
- zviditeľňovať mladé talenty v médiách
smerom k pedagógom
- vytvárať atraktívny priestor pre zbieranie a odovzdávanie skúseností
- ohodnocovať, motivovať a zviditeľňovať výsledky práce pedagógov
- poskytovať možnosti na nové formy sebarealizácie

Pedagógovia
Jedným z hlavných cieľov podujatia je výrazná propagácia práce pedagógov a ich motivácia. Na súťažiach bývajú často v úzadí, aj keď práve oni sú strojcami úspechu súťažiacich.
Preto zavádzame tento model hodnotenia pedagógov spojený s odmeňovaním:

Na základe získaných bodov za umiestnenie a účasť žiakov budú ocenení prví 5 pedagógovia s najvyšším počtom bodov a získajú:
1. miesto – 200 EUR, vecná cena, diplom
2. miesto – 100 EUR, vecná cena, diplom
3. miesto – 50 EUR, vecná cena, diplom
4. – 5. miesto – vecná cena, diplom
Hodnotiaca rada môže udeliť aj špeciálne ceny pedagógom.
Bodovanie
Pedagóg získa body za umiestnenie troch najúspešnejších žiakov:
1 bod za Bronzové pásmo
2 body za Strieborné pásmo
3 body za Zlaté pásmo
5 bodov za Platinové pásmo
(Príklad: pedagóg sa na súťaži zúčastní s 5 žiakmi, 1 žiak získa Platinové pásmo, 1 žiak Zlaté pásmo a 3 žiaci Strieborné pásmo. Pedagóg získa 5 bodov za Platinové pásmo, 3 body za Zlaté pásmo a 2 body za Strieborné pásmo - zaratúvajú sa umiestnenia len troch najlepších žiakov.
Pedagóg získal spolu 10 bodov.)

Dátum: 08.05.2014

Vložil: Leonard Vajdulák

Titulok: Re:odpoveď

Ešte by som rád reagoval na túto časť Vášho príspevku: ... Už samotný názov TALENT PRE SLOVENSKO hovorí, že ide o prestížnu súťaž. A dovolí, aby sa hralo hoc čo? Myslím si, že by mala mať povinnú skladbu na úrovni.
Ja osobne nepreferujem delenie súťaží na prestížne a menej prestížne. Cena súťaže pre mňa stúpa s množstvom získaných skúseností a poznatkov i umeleckých zážitkov, ktoré ma následne motivujú a posúvajú v pedagogickej práci.
Otázka povinnej skladby si vyžaduje širšiu diskusiu (máme s touto otázkou bohaté skúsenosti v rámci 18 ročníkov Medzinárodnej súťaže Talenty pre Európu).
Môj osobný názor je, že v tomto štádiu vývoja súťaže, jej celkovej koncepcie, smerovania a úrovne súťažných výkonov nie je povinná skladba potrebná.

1 | 2 >>

Pridať nový príspevok